![]() |
||
تاریخچه گروه: گروه آموزشی پرستاری کودکان در سال 1366 تأسیس گردید. در سال 1368 اولین دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری گرایش کودکان در این گروه پذیرفته شدند. در مهرماه سال 1388 رشته کارشناسی ارشد NICU راه اندازی گردید و اولین دانشجویان این رشته پذیرفته شدند. *این گروه در حال حاضر 7 نفر عضو هیئت علمی دارد، 2 نفر با درجه استادیاری، 5 نفر مربی هیئت علمی و 1 نفر عضو غیر هیئت علمی. فلسفه گروه آموزشی کودکان و نوزادان فلسفه گروه آموزشی کودکان، تعلیم و تربیت دانشجویان ماهر و توانا، متعهد، خلاق ، متبحر و دلسوز، کارآمد و مسئولیت پذیر با ارزشهای والای انسانی در راستای ارتقای سطح سلامت کودکان و نوزادان جامعه با رعایت رویکرد جامعه نگر در جهت تأمین نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مرتبط با بیماریها در مددجویان کودک و نوزاد در راستای ارتقاء کیفیت مراقبت از آنان می باشد . اهداف آموزشی گروه کودکان و نوزادان ۱-استفاده از فناوری های جدید در تدریس و افزایش میزان دستیابی دانشجویان به اهداف آموزشی تئوری و بالینی ۲- ایجاد توانمندی علمی و عملی در دانشجویان پرستاری و مامایی در زمینه مراقبت و پرستاری از کودکان و نوزادان ۳- انجام مراقبت های پرستاری مطابق با استانداردهای ملی و جهانی ۴- ارتقاء سلامت کودک ، نوزاد و خانواده با انجام مداخلات لازم در چهارچوب مراقبت خانواده محور ۵- طرح و برنامه ریزی مراقبت از کودکان و نوزادان بر اساس فرآیند پرستاری و همکاری با سایر اعضای تیم سلامت در سطوح مختلف و پیشگیری ۶- بکارگیری تئوری های پرستاری در آموزش تئوری و عملی دانشجویان توسط اساتید پرستاری ۷- ارتقاء توانمندی های آموزشی ، ارتباطی و تفکر انتقادی اعضای هیأت علمی گروه ۸- بازنگری مداوم فرآیند های آموزش تئوری و بالینی و نیز عوامل موثر بر آموزش با توجه به نیازهای جامعه و فراگیران و نظر متخصصان ۹- ارزیابی مداوم میزان پیشرفت فراگیران در رسیدن به اهداف آموزشی گروه از طریق روش های نوین ارزشیابی ۱۰- نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بخش های کودکان و نوزادان بیمارستان ها و درمانگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی متناسب با تحولات علمی رشته پرستاری کودکان و نوزادان در سطح ملی و جهانی ۱۱- برقراری ارتباط و ایجاد تعاملات بین رشته ای جهت ارتقاء کیفیت آموزشی فراگیران ۱۲- کاهش تنش های شغلی و مدیریت استرس جهت ارتقاء کیفیت آموزشی گروه ۱۳- بررسی عوامل موثر بر فضای مناسب برای آموزش تئوری ، بالینی و وسایل و تجهیزات کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آموزش
|